بروزرسانی: 23 آبان 1404
صنعت خودروسازی ایران ویکی پدیا، دانشنامهٔ آزاد
صنعت خودروسازی ایران ویکی پدیا، دانشنامهٔ آزاد
در دسترس بودن فولاد با کیفیت بالا در داخل، عرضه ثابت قطعات را تضمین می کند و از رشد صنعت خودروسازی محلی حمایت می کند. از جمله فولاد های پر استفاده در خودرو می توان به فولاد mo40 و فولاد ck45 اشاره کرد که در ساخت بیشتر قطعات خودرو از این فولاد ها استفاده می شود. برای مثال تویوتا علاوه بر یاریس که در اروپا و آسیا عرضه می شود، نسخه جدیدی به نام یاریس کراس را برای بازارهای نوظهور در نظر گرفته است، این خودرو ابعاد بزرگ ترین نسبت به مدل حاضر در بازارهای اروپایی دارد.
- هراس خودروساز ازانحصاری شدن تولید قطعات نیز با توجه به کاهش تیراژ، چالش مذکور را جدی تر می کند دلیل وجود گردش های مالی بزرگ برای تامین کنندگان انحصاری پرقدرت، ورود تامین کننده جدید همواره با چالش های جدی همراه بوده است.
- اما کرایسلر، جیب و پلیموث فقط به استفاده از سیستم عامل اندروید قناعت کردند و در مقابل، تصمیم گرفتند از دستیار صوتی آمازون (یعنی الکسا) و نیز نرم افزار تام تام به عنوان بازار مسیریابی استفاده کنند.
- با شیوع ویروس کرونا در دنیا که کاهش تولید و در برخی موارد تعطیلی صنایع وابسته به خودروسازی ها را در بر داشت، ایران اما از افزایش تولید ۲۰ درصدی خبر داد و توانست جایگاه خود را در رتبه پانزدهمین خودروساز جهان قرار دهد.
- توافق هسته ای برجام هنوز احیا نشده است و تحریم صنعت خودروسازی کشور همچنان ادامه دارد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواضع خود را درباره همکاری های خارجی در آینده، اعلام کردند.
موفقیت بعضی از این پروژه ها و بعضی شکست های بزرگ باعث شده تا یه دوقطبی شدیدی در موافقت و مخالفت با این فناوری ها شکل بگیره. 3- تعیین صلاحیت های فنی و حرفه ای واردکنندگان و برخورداری از نمایندگی رسمی خودروساز خارجی. در یک سال های گذشته قیمت ورق گالوانیزه با افزایش چندین درصدی همراه بوده است. در ۲۳ تیرماه ۱۳۹۴ در وین اتریش، پیمان برجام (برنامه جامع هسته ای) بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه ۱+۵ بسته شد.
دهه ۷۰: رقابت فرانسه و کره در بازار ایران
در صورت تولید با کیفیت از محصولی با قیمت مناسب زمینه صادرات به کشور های هدف تقویت می شود. قطعه سازان بین المللی» و «خرید سهام شرکت های خودروسازی کوچک بین¬المللی و شرکت های طراحی و تولید قطعات» در دستور کار قرار گیرد تا بتواند محل تامل و بهره در دوره تحریم باشد. اینک پس از تحلیل مطالب، سطح¬بندی سازه¬ها، تجرید لازم و استنتاج یافته ها به سوی "چارچوب های بنیادین طرح تحول" که خروجی این تحقیق و تفحص بود حرکت می کنیم. در سال 1396، نرخ دلار در محدوده 3 هزار و 800 تومان بود و وضع اقتصادی و معیشتی مردم در آن سال، نسبت به سال 1402، خیلی بهتر بود. در آن سال، یعنی قبل از خروج آمریکا از برجام، با تعداد یک میلیون و 600 هزار دستگاه، نیاز بازار خودرو پوشش داده شد.
ریزش سنگین قیمت خودرو در بازار / این خودرو ۱۷۰ میلیون تومان ارزان شد
بین سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ واردات خودرو کمابیش ادامه داشت و سهام شرکت های بورسی گروه خودرو تقریبا مسیر ثابتی را طی می کردند. هر بار که قیمت دلار افزایش می یافت، سهام دچار افت و خیز می شد و مجددا به روال قبل باز می گشت. پس از نگاهی به چهار دوره تاثیرگذار خودرویی در صنعت خودرو ایران، نوبت به دهه پر فراز و نشیب ۹۰ می رسد. دهه ای که در ابتدا با حضور شرکای تجاری خارجی آغاز شد و پس از مدت کوتاهی با خداحافظی و خروج آن ها از صنعت خودرو رو به رو شد.
این ستاد تقریباً در تمامی مسائل کلان صنعت خودرو تصمیم گیری کرده و با نظر جمع، مصوباتی را جهت اجرا ابلاغ می کرد. همکاری با غول های خودروسازی فقط به شرکت گوگل محدود نمی شود و یکی از زیرمجموعه های دیگر شرکت آلفابت (شرکت مادر گوگل) نیز می کوشد وارد حوزه تاکسیرانی بدون راننده شود. شرکت ویمو که سال هاست در تلاش برای توسعه نرم افزار مورد نیاز برای هدایت خودرو بدون نیاز به راننده است، مدتی پیش از خدمات تاکسی بدون راننده خود در چندلر (شهری کوچک در ایالت آریزونا) رونمایی کرد و اندکی بعد، این خدمت را به سان فرانسیسکو برد. البته با توجه به برخی موانع قانونی و نیز فنی، این شرکت نمی تواند خدمت تاکسی بدون راننده را به عموم مردم عرضه کند. همچنین این خدمت در برخی مناطق شهری (مثل مرکز شهر سان فرانسیسکو) ارائه نمی شود که دلیلش نیز احتمالاً شلوغی این مناطق و ریسک بروز مشکلاتی برای سامانه هدایت خودرو است.